fbpx
Febriyan Writing about life and anything that happen in life is one of my to do things. That's the reason blog Blog Review, Tips & Inspirasi by Febriyan Lukito born. Now I also admins for: Tempat Nongkrong Seru Pikiran Random Tulisan Blogger Indonesia

What is Classic

7 sec read

What is Classic

for me Black and White picture and Sephia made it so classical.
And i really love picture like this.
This picture is 2012’s. I used my android phone and edited by instagram profile.

What’s classic for you?

Febriyan Writing about life and anything that happen in life is one of my to do things. That's the reason blog Blog Review, Tips & Inspirasi by Febriyan Lukito born. Now I also admins for: Tempat Nongkrong Seru Pikiran Random Tulisan Blogger Indonesia

Jakarta Membiru

Febriyan
27 sec read

Just.. SHINE

Know the song? Just before the dawn When the light’s still gone Shine, shine your way And you may not know, where to go...
Febriyan
11 sec read

26 Replies to “What is Classic”

  1. classic is old stuffs that when you look at it, you’d like, “OMG that is so true, I remember those times!” or “Wow so that’s how it used to be.” 😆

      1. bisa sih. kalo di film2 lama itu suka menggambarkan masa depan, tapi ternyata pas udah disini semuanya biasa2 aja. ==’ begitukah classic about future mas..? what do you think? 😛

  2. Yup, warnanya memang mengindikasikan foto tua, tapi klasik? Belum tentu. Menurut aku klasik tidak hanya tua, melainkan juga menarik dan tidak lekang oleh waktu.

      1. Nah itu bagian susahnya, Mas. Kalau cuma mau dibikin kaya foto tua sih relatif lebih gampang. Aku setuju sama pendapat Mas Iwan Yuliyanto, bisa ditambah efek kekuningan dan menurunkan contrast. Gak usah dilecekin lah 😀

    1. Kurang lebih definisi classicku mirip seperti pak Chris ini.. *kok jadi nyontek* 😛

      Kalau di foto hitam putih dengan sedikit high contrast (plus efek agak kekuningan) bisa bikin keliatan klasik ya.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.